Organizacja Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
adres: 44-190 Knurów ul. dr. Floriana Ogana 5
Z-ca Naczelnika Wydziału: Joanna Dymkowska
- pok. 113
- telefon (32) 339-22-74, fax (32) 339-22-81, fax (32) 441-97-03, e-mail: so@knurow.pl.
Kierownik Referatu Obsługi Ludności: Beata Zawadzka
- pok. 112
- telefon (32) 339-22-81, fax (32) 339-22-81, fax (32) 441-97-03, e-mail: so@knurow.pl.
Kierownik Referatu Zarządzania Kryzysowego: Dariusz Szlachcic
- pok. 015
- telefon (32) 339-23-04, fax (32) 339-23-04, e-mail: oc@knurow.pl.
Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:
W zakresie ewidencji ludności: telefon (32) 339-22-79, (32) 339-22-00
-
Dokonywanie zameldowań i wymeldowań na pobyt stały oraz na pobyt czasowy oraz wydawanie poświadczeń zameldowania.
-
Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL.
-
Nadawanie numerów ewidencyjnych PESEL.
-
Sporządzanie wykazów z dokumentów ewidencyjnych ludności na potrzeby szkół i kwalifikacji wojskowej.
-
Prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców.
-
Sporządzanie spisów wyborców.
-
Spisanie testamentu.
-
Prowadzenie postępowań w sprawie wymeldowania lub zameldowania w trybie decyzji administracyjnej.
-
Nadzór nad dyscypliną meldunkową obywateli polskich.
W zakresie dowodów osobistych: telefon (32) 339-22-78, (32) 339-22-47
-
Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego w Systemie Rejestrów Państwowych ŹRÓDŁO.
-
Wydawanie dowodów osobistych.
-
Wydawanie zaświadczeń dotyczących dowodu osobistego.
-
Prowadzenie kopert dowodowych.
-
Udostępnianie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych oraz z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
W zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej: telefon (32) 339-23-05, (32) 339-23-04
-
Realizowanie zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym.
-
Realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP i przepisów wykonawczych tej ustawy.
-
Opracowanie planu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego instytucji, zakładów pracy i innych jednostek organizacyjnych.
-
Nadzór nad szkoleniem formacji obrony cywilnej i szkolenie ludności w zakresie powszechnej samoobrony.
-
Kierowanie oraz przygotowanie ewakuacji zagrożonej ludności oraz koordynowanie tych działań.
-
Dokonywanie oceny stanu przygotowania obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań.
-
Planowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt obrony cywilnej, gospodarowanie sprzętem obrony cywilnej.
-
Koordynowanie przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska.
-
Współpraca Wydziału w realizacji zadań ze wszystkimi wydziałami urzędu, Starostwem Powiatowym, gminami powiatu gliwickiego, Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej, Komendą Powiatową Policji, Powiatowym Lekarzem Weterynarii, Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną, Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, instytucjami, zakładami pracy i innymi jednostkami organizacyjnymi.
-
Wykonywanie innych zadań wynikających z poleceń i wytycznych Prezydenta, jako Szefa Obrony Cywilnej Miasta.
W zakresie powszechnego obowiązku obrony: telefon (32) 339-22-81
-
Dokonywanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tym zakresie z organami wojskowymi.
-
Udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej.
-
Przyjmowanie wniosków i wydawanie decyzji o uznaniu za posiadających na utrzymaniu członków rodziny żołnierzy oraz osób, które otrzymały karty powołania do odbycia zasadniczej służby wojskowej.
-
Ustalanie i wypłacanie żołnierzom rezerwy, którzy odbyli ćwiczenia wojskowe, na ich wniosek świadczenia pieniężnego rekompensującego utracone wynagrodzenie.
-
Wykonanie zadań specjalnych związanych z doręczaniem kart powołania żołnierzom rezerwy do jednostek wojskowych w trybie natychmiastowego stawiennictwa w razie ogłoszenia mobilizacji lub wojny oraz rozplakatowaniem obwieszczeń o mobilizacji za pośrednictwem kurierów akcji kurierskiej urzędu miasta.
-
Nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w razie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny.
-
Realizacja zadań wynikających z Akcji Kurierskiej Administracji Publicznej.
W zakresie spraw pozostałych: telefon (32) 339-22-77, (32) 339-22-81
-
Koordynacja spraw konsularnych oraz prowadzenie korespondencji z polskimi placówkami dyplomatycznymi za granicą.
-
Przyjmowanie zawiadomień oraz wydawanie decyzji w zakresie organizowania zgromadzeń publicznych.
-
Współpraca z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi w zakresie utrzymania gotowości bojowej.
-
Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym.
-
Przyjmowanie zawiadomień i wydanie potwierdzeń o imprezie artystyczno-rozrywkowej i sportowej.
-
Przyjmowanie zawiadomień oraz wydanie decyzji o organizowaniu imprezy masowej.
-
Uzgadnianie zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych.
-
Współpraca z Zarządem Transportu Metropolitalnego w zakresie transportu publicznego.
-
Współpraca z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią.
-
Koordynacja prac nad Budżetem Obywatelskim.
Metryka dokumentu
ukryjTytuł dokumentu: | Zakres działania |
---|---|
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta Knurów |
Informację opublikował: | Monika Osada |
Data publikacji: | 23.04.2004 12:52 |
Wytworzył lub odpowiada za treść: | Joanna Dymkowska |
Data na dokumencie: | 14.07.2016 |
Informację aktualizował: | Beata Karwot |
Data aktualizacji: | Brak |