Wydział Gospodarki Komunalnej, Restrukturyzacji i Ochrony Środowiska GKRiOŚ
Czas pracy :
poniedziałek - wtorek od godz. 7.30 do godz. 15.30
środa od godz.7.30 do godz. 17.30
czwartek od godz. 7.30 do godz. 15.30
piątek od godz. 7.30 do godz. 13.30.
Kontakt:
- telefon (32) 339-22-15-12, 339-22-99
- fax (32) 339-22-16,
- e-mail: gk@knurow.pl
Do zakresu działania Wydziału należy w szczególności :
- realizacja zadań wynikających z przepisów ustaw prawo energetyczne, o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz prawo wodne,
- koordynacja oraz nadzór nad wykonywaniem umów i porozumień dot. remontów i inwestycji prowadzonych przez jednostki niepodporządkowane w zakresie wodociągów, kanalizacji, gazownictwa, ciepłownictwa i energetyki,
- nadzór i koordynacja remontów i inwestycji w zakresie porządkowania gospodarki wodno-ściekowej i energetycznej miasta,
- nadzór nad zaopatrzeniem ludności w wodę, energię elektryczną, gaz i ciepło,
- uzgodnienia branżowe w związku z aktualizacją map dla celów projektowych w zakresie sieci i urządzeń komunalnych,
- uczestnictwo w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej przy Starostwie Powiatowym w Gliwicach,
- prowadzenie spraw związanych z restrukturyzacją przedsiębiorstw realizujących zadania własne gminy,
- koordynacja i nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej oraz urządzeń wodnych,
- wydawanie warunków i opiniowanie projektów związanych z przyłączeniem do sieci oświetlenia oraz kanalizacji deszczowej.
- sprawozdawczość dotycząca środków pochodzących z opłat i kar środowiskowych przeznaczonych na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
- opiniowanie dokumentacji pod kątem wymagań dotyczących ochrony wód, gleb, powierzchni ziemi, powietrza i zieleni,
- udział w rozprawach administracyjnych innych jednostek samorządowych związanych z kompetencjami Wydziału,
- naliczanie opłat z tytułu korzystania ze środowiska dotyczących gminy,
- koordynacja, nadzór i organizacja zleconych robót związanych z ochroną środowiska,
- rozpatrywanie wniosków i interwencji w sprawach dotyczących uciążliwości i problemów ochrony środowiska,
- prowadzenie spraw dotyczących rozdziału środków z kar i opłat przeznaczonych na dofinansowanie przedsięwzięć proekologicznych,
- wydawanie zezwoleń na wycinkę lub przesadzenie drzew i krzewów,
- prowadzenie ewidencji pomników przyrody i nadzór nad nimi,
- działalność w dziedzinie edukacji ekologicznej,
- wydawanie decyzji wynikających z przepisów ustawy o ochronie zwierząt,
- realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- prowadzenie zadań związanych z utrzymaniem i remontem miejskich placów zabaw oraz przystanków autobusowych,
- realizacja czynności związanych z bieżącym utrzymaniem czystości w mieście,
- prowadzenie zadań związanych z utrzymaniem i pielęgnacją terenów zieleni miejskiej,
- koordynacja, nadzór, kontrola i rozliczenia finansowe zleconych robót,
- sprawowanie opieki nad grobownictwem wojennym,
- zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie.
- realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
- nadzorowanie i koordynacja wykonywanych zadań w zakresie administrowania i utrzymania cmentarzy komunalnych.
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- przygotowywanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych,
- prowadzenie kontroli u przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków, oraz umów zawartych przez właścicieli nieruchomości na odbieranie odpadów komunalnych,
- wymiar opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zakresie: analizy złożonych deklaracji, przeprowadzania kontroli i ogledzin w terenie w zakresie porównania danych faktycznych z danymi wskazanymi w złożonych deklaracjach, prowadzenie postepowań w sprawie okreslenia wysokosci opłaty,
- ewidencja wpłat i ksiegowanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postepowań w zakresie ulg w spłacie zobowiązań z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- planowanie dochodów z tytułu opłaty za dany rok budżetowy,
- sporządzanie cząstkowych sprawozdań z realizacji dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- sporządzanie kwartalnych bilansów w zakresie opłaty - przygotowywanie danych do sprawozdawczości budżetowej,
- windykacja zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - tj. przeprowadzanie postępowań egzekucyjnych, w tym wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
Metryka dokumentu
ukryjTytuł dokumentu: | Zakres działania |
---|---|
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta Knurów |
Informację opublikował: | Wojciech Juszczyk |
Data publikacji: | 29.04.2005 11:41 |
Wytworzył lub odpowiada za treść: | |
Data na dokumencie: | Brak |
Informację aktualizował: | Krzysztof Trela |
Data aktualizacji: | 01.09.2021 14:51 |